Sveika mityba: kaip ją prisijaukinti? | Mitybos planas
Asmeninis mitybos planas

Sveika mityba: kaip ją prisijaukinti?

Sveika gyvensena
Sveika gyvensena

Sveika mityba kasdien tampa vis madingesnė. Įvairūs sveiko maisto restoranai, sveikuoliškų kokteilių barai ir žaliavalgiškos kavinės dabar pačioje populiarumo viršūnėje, nes žmonės vis dažniau susidomi sveika mityba. Apie ją kalbama vis garsiau, nes iš tiesų, ji – kokybiško gyvenimo pamatas. Sveikai besimaitinantys ir atrodo, ir jaučiasi geriau, tad tu vis labiau nori sekti jų pavyzdžiu, o kaip gi tai padaryti? Kaip elgtis, kad sveika mityba taptų tavo gyvenimo dalimi?

Pradėk mažais žingsneliais

Pirmas žingsnis sveikos gyvensenos link – apsisprendimas ko iš tikrųjų nori. Jei sveikos gyvensenos sieki tik tam, kad pritaptum prie minios, ar dėl to, kad kas nors tave verčia tai rinktis, turbūt tavo motyvacija nebus stipri. Tačiau jei sieki sveiko gyvenimo būdo, nes nori atrodyti ir jaustis geriau – kita kalba. Jei turėsi pakankamą vidinę motyvaciją, esi pasiruošusi sveikam gyvenimui. Labai svarbu savęs klaidingai nenuteikti – negąsdink savęs mintimis, kad daugiau niekada negalėsi suvalgyti saldaus pyragėlio ir nuo pat sveiko gyvenimo būdo pradžios iš karto grauši tik salotas. Jei nori, kad viskas pasisektų, suplanuok savo mitybą ir pradėk ją keisti po truputį. Kardinalūs ir per greiti pokyčiai gali sukelti stresą, kuris lems dar didesnį norą nusižengti. Nedaryk nieko drastiško – viską susiplanuok ir veik po žingsnelį, nes tik taip įmanoma pasiekti ilgalaikį ir efektyvų rezultatą.

Gamink maistą namuose

Žymiai lengviau sveikai maitintis, kai esi visoms situacijoms pasiruošusi iš anksto. Stenkis planuoti savo mitybą ir gaminti kuo daugiau maisto namuose, kad kur nors išėjus nekiltų pagundų. Jei visada turėsi su savimi dėžutę namuose gaminto sveiko maisto, vaisių ar riešutų, bus žymiai lengviau save kontroliuoti. Taip pat, atmink, kad namuose gamintas maistas visada sveikesnis, tad valgydama namuose gamintą maistą, išvengsi daug maisto priedų, dažiklių, papildomų riebalų ir pridėtinio cukraus, kuris ne tik augina riebalinį sluoksnį, bet netgi kelia stresą ir paūmina nerimo surikimus.

Daugiau atidumo

Svarbu skirti dėmesio savo mitybai ir atsiminti, kad nesi šiukšlių dėžė, į kurią gali mesti bet ką. Įsisavink mintį, kad tavo kūnas – tvirtovė, kuria tinkamai nesirūpinant užpuls priešai (ligos) ir ji ims griūti (imsi sirgti). Juk sveika mityba yra geros savijautos garantas ir investicija į ateitį. Teisingi pasirinkimai atsilieps ateityje, tad tai, ką dabar valgai lems sveikatą ir netgi gyvenimo trukmę. Todėl turi stengtis skaityti produktų etiketes, atpažinti netinkamą maistą ir klausyti savo organizmo. Puikiai apie maisto tinkamumą signalizuoja pats kūnas: suvalgyk patiekalą ir lauk, kaip pasijausi po suvalgymo. Maistas turi papildyti tave energija ir gera savijauta, o ne apsunkinti, kelti šleikštulį, pykinimą ar kitas neigiamas reakcijas. Taigi, iš esmės, norint maitintis sveikai, labai svarbus atidumas – maistui, kurį valgai, pasirinkimams ir organizmui, savijautai, sveikatai. Kol nesuprasi šių kelių paprastų tiesų, siekti tikslo bus kur kas sunkiau, tad linkime atidumo ir meilės sau. Juk niekas kitas tavimi nepasirūpins geriau, nei tu pati!