4 maisto priedai, kurių turėtum vengti | Mitybos planas
Asmeninis mitybos planas

4 maisto priedai, kurių turėtum vengti

Kai tik kalba pasisuka apie sveiką mitybą, vis girdi frazę: „valgykite „švarų“ maistą“. Visi daugiau ar mažiau įsivaizduojame, koks jis. Tačiau, pripažinkime, ne visada išeina valgyti tik „švariai“. Kartais aplinkybės susiklosto taip, kad vienintelis valgymo pasirinkimas yra perdirbto maisto patiekalas. Taigi, jei iš anksto nepasiruošei sveiko maisto, ir užkandį tenka pirkti parduotuvėje ar degalinėje, kokių maisto priedų jame turėtum vengti?

Transriebalai (hidrinti riebalai)

Jie naudojami siekiant sustiprinti skonį ir prailginti produkto galiojimą. Tokie dirbtiniai riebalai yra itin žalingi, nes kelia „blogojo“ cholesterolio kiekį organizme, o „gerąjį“ cholesterolį nukenksmina. Hidrinti riebalai didina riziką susirgti širdies ir kraujagyslių ligomis, diabetu, skatina riebalų kaupimąsi ir didina nutukimo riziką. Kai kuriose šalyse transriebalai jau uždrausti, tačiau Lietuvoje kol kas jais prisotintų produktų pilna parduotuvių lentynose. Todėl telieka labai atidžiai skaityti produktų sudėtis ir žinoti kokios medžiagos kenksmingos. Transriebalus dažniausiai sutiksite konditerijos ir greitojo maisto gaminiuose. Jų gausu mėsainiuose, picose, spurgose, sausainiuose, saldainiuose, vafliuose, pyraguose, bulvių traškučiuose, margarine ir dar daugelyje kitų patiekalų. Venkite jų!

Dirbtiniai saldikliai (sacharozė, sacharinas)

Norite tikėkite, norite ne, bet baltasis cukrus yra mažesnis blogis už įvairius dirbtinius jo pakaitalus. Dirbtiniai saldikliai yra sukurti naudojant chemikalus tokius kaip neurotoksinai, ir kancerogenai, kurie neigiamai veikia smegenis. Šios toksiškos medžiagos gali suklaidinti kūno svorį reguliuojančius hormonus. Juos paveikus neurotoksinams, kūnas ima kaupti daugiau riebalų, o smegenys mažina hormono serotonino (jis atsakingas už nuotaikas, miego ciklus ir virškinimą) kiekį.

Sodos nitritai ir įvairūs nitratai

Šie maisto priedai yra naudojami skonio išlaikymui ir spalvos intensyvumui palaikyti. Dažniausiai aptinkami perdirbtoje mėsoje –  rūkytos kiaulienos produktuose, kumpyje, dešrelėse. Nitratai yra itin žalingi, nes neigiamai veikia kepenų ir kasos funkciją, sutrikdo insulino išskyrimą.

Mononatrio glutamatas (arba E621)

Turbūt jau esi girdėjęs apie šio maisto priedo žalą. Tačiau dar kartą priminsime, kodėl turėtum jo vengti. Šis skonio stipriklis vis dar dažnai randamas užpilamose sriubose, padažuose, šaldytuose užkandžiuose. Šis nuodingas elementas kaip ir nitratai, veikia smegenis. Tyrimai atskleidė, kad mononatrio glutamatas didina alkį ir skatina priklausomybę maistui nuvedančią iki nutukimo.

Taigi, jei negali pavalgyti sveiko, „švaraus“ maisto, negriebk pirmo pasitaikiusio net ir iš pažiūros sveikai atrodančio užkandžio. O jei jau nusprendei pasilepinti perdirbto maisto produktu, įdėmiai skaityk sudėtį ir venk šių 4 toksiškų maisto priedų. Juk nenori sutrikdyti savo organizmo veiklos!