Dukano dieta | Mitybos planas
Asmeninis mitybos planas

Dukano dieta

Kas yra Dukano dieta?

Prancūzų mitybos specialisto Pjero Dukano sukurta dieta ne tik veiksminga, bet ir neturi grįžtamojo poveikio. Laikantis šios dietos pasiekti rezultatai išlieka net ir tada, kai nustojate jos laikytis.

Pirmuoju šios dietos išbandytoju tapo P. Dukano draugas, kuris penkias dienas valgė tik keptą mėsą ir gėrė daug vandens. Po savaitės svarstyklės rodė penkiais kilogramais mažiau nei prieš tai. Po ilgų eksperimentų Dukanas sukūrė dietą, kuri dabar populiari ne tik Prancūzijoje, bet ir visame pasaulyje. Taigi, kokia šios dietos paslaptis ir ką reikėtų žinoti prieš pradedant jos laikytis?

dukano dietos meniu
Dukano dieta | Lašišos kaloringumas

Baltyminis maistas – dietos pagrindas

Dėl didžiulio kiekio suvartojamų baltymų yra rekomenduotina prieš pradedant laikytis šios dietos pasikonsultuoti su gydytoju ir išsitirti cholesterolio kiekį kraujyje. Pirmiausia derėtų įsitikinti, kad esate puikios sveikatos ir tik tuomet pradėti Dukano dietą. Kadangi baltyminis maistas apsunkina inkstų veiklą, labai svarbu laikantis dietos gerti daug vandens (ne mažiau kaip 1,5 l per dieną). Taip pat labai svarbus dietos elementas yra avižų arba kviečių sėlenos. Reikėtų jas suvartoti ryte ir vakare. Tinkamas kiekis – po vieną valgomąjį šaukštą.

Vienas didžiausių Dukano dietos privalumų – kalorijų neskaičiavimas. Galima valgyti kiek norite ir kada norite. Bet maistas turi būti būtinai toks, kurį galima valgyti pagal Dukano dietos principus.

Dietos etapai ir meniu

Dieta yra sudaryta iš keturių pagrindinių etapų:

Kiek gali trukti pirmasis etapas priklauso nuo to, kiek norite numesti svorio. Tačiau svarbu atsiminti, kad kad baltyminio maisto negalite valgyti ilgiau negu 10 dienų: 

  • iki 5 kg – 2 dienos;
  • iki 10 kg – 3 dienos;
  • iki 20 kg – 5 dienos.

Pirmasis dietos etapas – ataka

Tai pats paprasčiausias dietos etapas, nes meniu ribos gana aiškios ir griežtos. Pirmame etape nereikia daug galvoti kaip ir ką valgyti. Jame galite vartoti visus mėsos produktus ir žuvį, tačiau kepant šiuos produktus negalima naudoti papildomų riebalų, todėl ruoškite juos orkaitėje, ant grotelių ar virkite garuose. Taip pat, išvardytus produktus galite virti arba troškinti:

  • paukštieną,
  • jautieną,
  • jūros gėrybes,
  • įvairią žuvį.

Galite vartoti ir kiaušinius, tačiau patariama nepiktnaudžiauti tryniais ir jų kiekį apriboti iki 4 per savaitę. O baltymų galite valgyti tiek, kiek tik norisi. Jei esate pieno produktų mėgėjas, jų galite neatsisakyti. Svarbu, kad šių produktų riebumas neviršytų 2 procentų. Beje, pieno gaminiai turi būti natūralūs, be saldiklių, skonių, ar uogienių.

Tinkami produktai yra:

  • liesas pienas,
  • liesa varškė,
  • natūralus jogurtas

Svarbu!

Pirmajame etape griežtai draudžiama valgyti cukrų (net minimalus jo kiekis gali sulėtinti svorio kritimą). Taip pat negalima vartoti papildomų riebalų, tokių kaip: majonezas, miltiniai patiekalai, konditerijos gaminiai. Taip pat teks atsisakyti vaisių ir daržovių, nes juose gausu cukraus.

Antras etapas – keitimas

Jei įveikėte pirmąjį etapą – pats metas antram. Antrasis Dukano dietos etapas sudarytas tokiu principu: baltymų su daržovėmis ir grynųjų baltymų dienų kaitaliojimu. Pasak dietos kūrėjo, maisto racioną reikia kaitalioti kas penkias dienas arba kas savaitę. Nors maisto kiekis vis dar neribojamas, kantrybės vis tiek prireiks.

Kiekvieną savaitę neteksite maždaug kilogramo, todėl jei norite numesti apie 10 kilogramų, šiame etape teks užtrukti 10 savaičių.

Daržovių dienomis privalote vartoti ir baltymus, negalite maitintis vien tik gamtos gėrybėmis. Taip pat nepatartina piktnaudžiauti morkomis, artišokais, burokėliais. Šiuos maisto produktus galite valgyti tik kartą per savaitę.

Kaitaliojimo etape irgi griežtai draudžiama vartoti cukrų, ryžius, bulves, pupeles ir žirnius, vaisius, papildomus riebalus ir įvairius miltų ir konditerijos gaminius.

 

Taigi pagrindinis racionas antrame etape susidaro iš:

  • mėsos,
  • žuvies,
  • prieskoninių žolelių,
  • lieso pieno produktų,
  • tinkamų daržovių

Trečiasis etapas – svorio stabilizavimas

Numetus kilogramus privalu stabilizuoti svorį. Šis etapas bene sunkiausias iš visų trijų, nes darosi vis sunkiau atsispirti pagundoms suvalgyti ką nors neleistino. Tačiau labai svarbu nepasiduoti, nes visos pastangos nueis veltui suvalgius vos vieną „nekaltą“ pyragėlį. Stabilizavimo etapas truks 9 kartus tiek, kiek per antrąjį etapą numesite svorio. Jei netekote 9 kg, šis etapas turi trukti 90 dienų ( apie tris mėnesius). Stabilizavimo etapo metu turi išlikti viena baltymų diena per savaitę (valgote tą patį, ką ir pirmajame etape), o likusią mitybą normalizuoti padės šios taisyklės:

 

  1. Per dieną galite suvartoti vieną vaisių, sveriantį iki 150 g (išskyrus bananus, vyšnias, vynuoges, braškes ir riešutus, nes juose yra nemažai cukraus).
  2. Per dieną galite suvalgyti vieną riekelę juodos pilno grūdo duonos.
  3. Per dieną galima suvartoti apie  35 g sūrio.
  4. Per savaitę galima suvalgyti 2-3 porcijas krakmolingo maisto po 200 g ( bulvės, ryžiai, makaronai).
  5. Du kartus per savaitę galite pasilepinti tais produktais, kurie jums patinka. Vis dėlto saldėsiais piktnaudžiauti dvi dienas iš eilės neleistina.
  6. Sportas užtikrina gerą savijautą, tad bent pusvalandį per dieną skirkite fizinei veiklai.

 

Ketvirtas etapas – pokyčių džiaugsmai

Daugumai besilaikančiųjų dietos iškyla klausimas, ką galima valgyti nustojus laikytis Dukano dietos ir stabilizavus svorį. Atsakymas gana netikėtas, bet tikrai džiuginantis. Ogi galima valgyti viską! Svarbiausia yra nepersivalgyti, reguliariai svertis ir kartą per savaitę daryti baltymų dieną. Taip pat derėtų sportuoti ir judėjimui skirti bent kruopelę savo laiko.

Iš tiesų, laikytis Dukano dietos nėra pati lengviausia užduotis, tačiau pasiekti rezultatai suteiks ilgalaikį pastovų svorį, kuriuo galėsite džiaugtis visą gyvenimą.

Kantrybės siekiant rezultatų!