POPULIARĖJANTI ŠIAURĖS DIETA | Mitybos planas
Asmeninis mitybos planas

POPULIARĖJANTI ŠIAURĖS DIETA

Šiaurės dieta ne mažiau veiksminga ir sveika nei Viduržemio jūros regiono mitybos planas. Pagal šiaurietišką dietą rekomenduojama savame klimate augančias vaisius, uogas, daržoves, paukštieną ir t.t. Kaip ir Viduržemio jūros dietoje, taip ir Šiaurės dietoje gausu riebiųjų omega rūgščių ir antioksidantų.Laikantis šiaurės dietos principų iki 40 procentų  sumažėja II tipo diabeto pavojus.

Šiaurės dieta

Kopenhagos universiteto mokslininkas dr. Thomas Meinart Larsen, atliko bandymą. Visi bandyme dalyvavę paaugliai savo nuožiūra rinkosi produktus iš specialios parduotuvės. Kiekvienas pirkinys buvo registruojamas ir, jei neatitikdavo šiaurietiškos dietos, paauglys pasirinkimą turėdavo keisti kitu. Kiekvieno paauglio pirkinių krepšeliui buvo skirta apie 6 eurus per dieną. Bandymo rezultatai atskleidė, kad pasirinkusieji šiaurės dietą prarado vidutiniškai 4,7 kg, tuo tarpu kitos grupės vidurkis buvo 1,5 kg. Žmonės pasirinkę šiaurės dietą taip pat pasižymėjo geresniais sistolinio ir diastolinio kraujo spaudimo rezultatais.

 

Pagrindiniai Šiaurės dietos mitybos principai:

  1. Valgyti maistą vietinį maistą, kuris būdingas konkrečiam sezonui.
  2. Rinktis neskaldytų grūdų produktus. Ypač daug vertingųjų medžiagų turi miežiai, rugiai ir avižos.
  3. Valgyti žuvį: lašišą, skumbrę ir menkę.
  4. Valgyti daugiau daržovių. Rekomenduojama valgyti daugiau nekaloringų šakninių daržovų: burokų, morkų, pastarnokų, žalios spalvos daržovių kaip agurkai, porai, žirniai, špinatai ir t.t