Kuo pakeisti nesveikus kepinių ingredientus? | Mitybos planas
Asmeninis mitybos planas

Kuo pakeisti nesveikus kepinių ingredientus?

Sveikos kepinių alternatyvos
Sveikos kepinių alternatyvos

Visada smagu rasti sveikų alternatyvų savo mėgstamiausiems receptams. Juk labai smagu eksperimentuoti ir atrasti vis naujų skonių. Tiesa, viena sudėtingiausių užduočių yra rasti alternatyvą desertams tokiems, kaip pyragai ir kiti saldumynai, nes tradiciškai pagamintuose kepiniuose yra nemažai perdirbtų produktų ir rafinuoto cukraus. Tad šį kartą jums pasiūlysime kelias sveikas alternatyvas skaniausiems kepiniams be jokių žalingų perdirbinių!

Pilno grūdo miltai vietoje baltų miltų

Šis pakeitimas – vienas paprasčiausių ir mažiausiai nutolusių nuo originalo. Pilno grūdo miltai yra žymiai vertingesni už paprastus, nes pilnagrūdžiuose yra neperdirbtų medžiagų, jie žymiai mažiau apdoroti. Vietoje perdirbtų miltų naudodami pilno grūdo, būsite tikri, kad gausite daugiau skaidulų, kurios yra labai svarbios virškinimui ir cukraus kiekio kraujyje sureguliavimui. Kiekias šie miltai labai panašūs – viena stiklinė paprastų miltų atitinka 7/8 pilno grūdo miltų.

Avokadas ir bananas keičia sviestą

Šis pakeitimas iš pradžių skamba gana keistai, nes juk kaip vaisius gali atstoti gyvulinį produktą? N, o iš tiesų, jis gali tai padaryti puikiai! Ir avokadas, ir sviestas yra riebalai, tačiau jie skirtingų pobūdžių. Avokadas – panašios į sviestą konsistencijos ir dėl savo švelnaus, neišsiskiriančio skonio kepiniuose netgi sunku atskirti avokadą nuo sviesto. Tad šiuos produktus sukeisti visiškai paprasta – tiesiog reikalingą sviesto kiekį pakeisk tokiu pat kiekiu avokado.  Trintas bananas – kita puiki sviesto ar kitų riebalų alternatyva. Nors jis turi ryškesnį skonį, nei avokadas, tačiau labai puikiai tiks kepant blynus, keksiukus ar sausainius.

 cukrus užleidžia vietą klevų sirupui

Klevų sirupas puikiai pakeis baltą, rafinuotą cukrų. Nors jo sudėtyje irgi yra cukraus, jis yra žymiai saldesnis, tad jo reikės žymiai mažiau. Taip pat sirupas turi daugiau naudingų medžiagų, nei paprastas baltas cukrus. Kai naudoji šį sirupą receptuose, naudok ¾ puodelio sirupo (kas atitiks puodelį balto cukraus).

Chia sėklos vietoje kiaušinių

Nors kiaušiniai nėra žalingas produktas, tačiau yra nemažai jiems alergiškų žmonių, tad svarbu turėti alternatyvą net kiaušiniams. Sumaišyk vieną šaukštą chia sėklų su 3 šaukštais vandens ir palik jas išbrinkti 20 minučių. Šis mišinys sutirštins ir „suriš“ masę ir atliks lygiai tokią pat funkciją kaip kiaušiniai.

Taigi, skanų pyragą galima iškepti ir naudojant sveikus ingredientus. Svarbiausia pasitelkti savo vaizduotę ir nebijoti improvizuoti, juk tik taip atrasite naujus skonius ir mėgausitės saldumynais be jokių sąžinės graužimo!