Svorio metimas: klaidos pradedant mesti svorį | Mitybos planas
Asmeninis mitybos planas

Svorio metimas: klaidos pradedant mesti svorį

Kokią klaidą dažniausiai daro pradedantieji lieknėti?

Normalu, kad pradedant lieknėti, kaip ir imantis bet kokios naujos veiklos, kyla daugybė neaiškumų. Dažnai lieknėjantieji galvoja, kad jiems reikia visiškai atsisakyti kai kurių maisto medžiagų: vengti angliavandenių, riebalų ar atisakyti raudonos mėsos. Kai egzistuoja tiek daug įvairių dietų, kurios siūlo pašalinti iš raciono kai kurias maisto medžiagas keičiant jas kitomis, gana lengva suklysti ir bereikalingai nualinti savo organizmą. Tačiau tiesa yra viena: žmogaus organizmui reikalingos VISOS maisto medžiagos!

svorio metimas
Kaip numesti svorio?

Atskirk kokybę

Turbūt esi tai girdėjęs(-usi) ne vieną kartą. Tačiau svarbu žinoti tai, kad angliavandeniai ir riebalai yra skirtingų rūšių. Egzistuoja „gerieji“ ir „blogieji“. Tie, kurie kaupiasi tavo kūne, ir kiti – pilni proteino ir ilgam suteikiantys energijos bei naudingų medžiagų. Į „blogųjų“ sąrašą įeinantys angliavandeniai ir riebalai ten patenka, nes yra per daug apdoroti. Juos apdorojant prarandamos maisto medžiagos ir ląsteliena, o jų vietą užima konservantai ir chemikalai. Toks maistas tik sutrikdo medžiagų apykaitą, sukelia riebalų kaupimąsi kūne ir silpnina imunitetą. O „gerieji“ angliavandeniai ir riebalai yra mažai apdoroti, savyje vis dar turi naudingąsias medžiagas, kurios daro tave energingą, sveiką ir padeda lieknėjant. Todėl visada vertėtų rinktis kuo mažiau apdorotą maistą.

 

Derink maisto medžiagas tarpusavyje

Kitas svarbus aspektas maitinantis sveikai, yra produktų tarpusavio derinimas. Tam, kad išvengtum nevaldomo alkio, turi suderinti maisto medžiagas kiekvieno valgio metu. Tarkime, pusryčiams valgai du virtus kiaušinius su pilno grūdo duonos rieke. Kiaušinio trynyje gausu riebalų, kiaušinio baltyme – proteino, o kompleksinių angliavandenių – duonoje. Ta pati taisyklė galioja ir su kitais valgymais, pavyzdžiui, sveikam užkandžiui su reikalingais mikroelementais. Tai gali būti: obuolio skiltelė su riešutų sviestu, nes obuolys turi angliavandenių, o riešutų sviestas riebalų ir baltymų. Ar aiški formulė?

Klausyk savo kūno

Procentaliai, nėra skaičiaus, kiek kokių medžiagų privalo būti kiekviename patiekale. Per tikslus jų nustatymas dar labiau apsunkintų ir taip ne visiems lengvą lieknėjimo procesą. Derinant maisto medžiagas labai svarbu klausytis savo organizmo, nes jeigu dažnai jauti alkį, galbūt kažkurio elemento tavo organizmui reikia daugiau, nei kito. Jei turi gana greitą medžiagų apykaitą, tuomet tau reikalingas didesnis riebalų ir baltymų kiekis, nes juos organizmas skaido ilgiau. Taip ilgiau išlieki sotus (-i). Tuo tarpu turintiems lėtesnę medžiagų apykaitą, didžiulis proteino ir riebalų kiekis tik apsunkins savijautą. Tokiu atveju vertėtų rinktis greičiau skaidomus produktus: liesus proteinus, grūdus ir vaisius.

Atsimink, kad svarbiausia yra nepersistengti ir nealinti savo organizmo. Klausyk jo siunčiamų ženklų ir tinkamai į juos reaguok. Vienintelis kelias į sėkmingą lieknėjimą yra natūralūs, įvairūs ir mažai apdoroti produktai, saikas bei maisto medžiagų darna!