Grikių dieta | Mitybos planas
Asmeninis mitybos planas

Grikių dieta

Grikių dieta – viena veiksmingiausių ir mažiausiai alinančių organizmą dietų. Dėl grikiuose esančių angliavandenių jūsų nekankins alkio jausmas. Taip pat grikių dietos privalumas – niekada neteks badauti ir maitintis pagal griežtą grafiką. Dietos trukmė priklauso nuo pageidaujamų rezultatų – ji gali trukti nuo vienos iki dviejų savaičių. Labai svarbu prieš laikantis tokios dietos pasitarti su savo gydytoju.

grikiu dieta
Grikiu dieta | Grikių kaloringumas

Jums grikių dieta netinka, jei:

  • Esate nėščia
  • Žindote kūdikį
  • Sergate diabetu
  • Dirbate fizinį darbą
  • Sergate skrandžio ligomis, turite virškinimo sutrikimų
  • Turite širdies ar inkstų nepakankamumą
  • Jei buvo operuoti Jūsų pilvo organai

 

Kokia grikių dietos nauda?

Ji naudinga jau vien tuo, kad grikiai yra vienas maistingumu naudingiausių maisto produktų. Grikiai turi gausybę naudingų medžiagų: baltymų, amino rūgščių, fosforo, jodo, magnio, kalio, geležies, B grupės vitaminų. Grikių dieta ne tik suteikia pakankamai reikalingos ląstelienos, bet ir šalina iš organizmo toksinus ir šlakus ir normalizuoja žarnyno veiklą. Grikiai taip pat yra nepakeičiami plaukų, nagų ir odos gražintojai.

 

Kaip pasiekti rezultatus?

Vidutiniškai per 5-7 dienas, priklausomai nuo antsvorio, galima numesti apie 5 kg, o dietai sėkmingai einantis, galima atsikratyti net 7 kg. Per pirmas 2–3 dienas svoris kris greičiau, nes organizmas atsikrato skysčių. Vėliau pradeda tirpti riebalai, o jų yra žymiai sunkiau atsikratyti, negu skysčių. Todėl laikantis šios dietos reikalinga stipri valia – juk nėra lengva visą savaitę valgyti vien tik grikius.

 

Kaip paruošti grikius?

  • Užvirkite vandenį ir juo užpilkite grikius
  • Vėliau nupilkite vandenį ir vėl užpilkite grikius verdančiu vandeniu (1 stiklinė grikių – 1,5 stiklinės užvirto vandens)
  • Tuomet laikykite grikius šiltai kuo nors uždengę ir palikite per naktį. Jų virti nereikia. Po nakties grikiai bus visiškai išbrinkę ir paruošti valgymui.

 

Svarbu!

Grikių negalima gardinti padažais, druska, prieskoniais. O vakarienė turėtų būti valgoma ne vėliau nei 4 valandos iki miego. Laikydamiesi dietos nepamirškite gerti daug vandens (negazuoto, nemineralizuoto). Taip pat galite gerti žalios ar žolelių arbatos. Kartais galima ir juodoji arbata, tačiau joje negalimas joks saldiklis ar cukrus.

 

Grikių Dietos valgiaraštis

Grikiai su kefyru. Be grikių, kurių galite valgyti kiek tik norisi, galima gerti iki 1 litro lieso kefyro per dieną. O jeigu alkio jausmas tampa nebepakenčiamas – galima išgerti 1 stiklinę kefyro prieš miegą.

Grikiai su džiovintais vaisiais. Dėl cukraus trūkumo organizme gali pasijusti nuovargis ir silpnumas. Todėl rekomenduotina grikius paskaninti džiovintais vaisiais (neviršijant 5 vnt.) Tai gali būti slyvos, abrikosai, obuoliai, razinos. Taip pat galima pagardinti grikius mažu šaukšteliu medaus.

 

Kaip elgtis nustojus laikytis Grikių dietos?

Savaime suprantama, kad po dietos ėmus kimšti picas ir mėsainius, numesti kilogramai sugrįš. Baigus valgyti grikius, reikia po truputį pradėti valgyti daržoves, žuvį, liesą mėsą, vaisius. Svarbiausia yra nepersivalgyti, nes taip apkrausite organizmą. Turite apgalvoti viską, ką dedate į burną. Patartina atsisakyti saldumynų ir gerti daug gryno vandens.

Grikių dietos pliusai

  • Nebūsite ribojama (-s). Suvalgomų grikių kiekis visiškai priklausys nuo Jūsų norų.
  • Dažniausiai nejausite silpnumo ir mieguistumo dėl didelės angliavandenių koncentracijos grikiuose.
  • Grikių dieta labai efektyvi – svoris metamas labai greitai.
  • Valgydami grikius valysite iš organizmo toksinus.
  • Dėl vitaminų ir mikroelementų gausos pagražės oda, ir netgi sumažės celiulitas.

Grikių dietos minusai

  • Nelengva laikytis grikių dietos dėl riboto mitybos raciono.
  • Gali nukristi kraujo spaudimas.
  • Negalima laikytis šios dietos ilgiau nei 14 dienų.
  • Laikantis grikių dietos dėl neįvairaus raciono gali atsirasti tam tikrų vitaminų trūkumas, dėl kurio gali reikėti vartoti maisto papildus ir vitaminus.
  • Dėl druskos nevartojimo, ši dieta netinkama laikytis vasarą.

Jei esi pasiruošęs(-usi) laikytis grikių dietos, nusiteik, kad reikės nemažai valios, užsispyrimo ir sugebėjimo laikytis gana griežtų taisyklių. Tuomet nespėsi pirkti mažesnių rūbų ir džiaugtis kūno pokyčiais!