Avižų dieta | Mitybos planas
Asmeninis mitybos planas

Avižų dieta

Avižų dieta
Avižų dieta

Avižos seniai žinomos dėl savo maistingumo ir naudos teikiamos organizmui. Avižas ir avižinius dribsnius gydytojai vertina dėl jų gydomųjų savybių. Ne veltui sergant virškinamojo trakto ligomis rekomenduojama į valgiaraštį įtraukti avižinių dribsnių košę. Be to, avižiniai dribsniai – tinkamas pasirinkimas žarnyno valymui ir iškrovos dienoms. Jei organizmas užterštas toksinais, po valgio jaučiatės apsunkę, reiškia, kad maistas tinkamai neįsisavinamas, sutrikusi medžiagų apykaita. Laikantis avižų dietos iš lėto, bet užtikrintai valomas organizmas, o kartu ir kūno linijos keičiasi į gerąją pusę.

Dietos ypatumai

Dietos esmė – iki maksimumo sumažinti, arba visiškai atsisakyti saldumynų, riebių, sūrių produktų, kvietinių miltų produktų, ir visus juos pakeisti avižų produktais. Tai yra: avižiniai dribsniai, duoniukai, košės.  Taip po truputį pradėsite žarnyno valymo procesą. Avižos turi daug ląstelienos, kuri stimuliuoja virškinimo procesą. Valantis organizmą ir lieknėjant išskiriami du etapai: pirmajame organizmas valomas, antrajame – imamas mesti svoris. Svoris krenta priklausomai nuo to, kiek laiko dietos laikotės. Laikas vyrauja nuo 1 iki 4 savaičių. Ilgiau laikytis šios dietos nepatariama. Nepaisant to, kad avižos labai maistingas produktas, maitinantis vien juo organizmui gali nepakakti maistinių medžiagų. Jei jums gerai sekasi laikytis avižų dietos ir sveikata jums leidžia, avižų dietą galite kartoti po 8 mėnesių. Vidutiniškai per vieną dietos savaitę galima numesti apie 3-5 kg.

Pirmasis etapas

Jo metu reikės laikytis įprasto mitybos rėžimo sumažinus riebalų kiekį, pašalinus iš raciono keptą ir miltinį maistą. O organizmui valyti bus vartojamas ryžių nuoviras. Jį paruošti reikia taip: iš vakaro 1 litre užmerkiami 5 šaukštai ryžių (tinkamiausi apvaliagrūdžiai), tuomet jie paliekami nusistovėti iki ryto. Ryte užmerktus ryžius reikia užvirti ir virti valandą. Juos išvirus gaunamas tam tikras ryžių kisielius, kurį reikia gerti pusryčiams. Po to 6 valandas reikia nieko nevalgyti ir negerti. Po to galima pradėti valgyti kaip įprastai, o paskutinis valgymas turi būti likus 5 valandoms iki miego. Tuo metu galima gerti tik paprastą, negazuotą vandenį.

Antrasis etapas

Atėjus antrajam etapui pagrindiniu maistu taps dviejų rūšių košės – avižų ir avižų dribsnių. Košes virti privalu be cukraus, sviesto, galima įberti tik šiek tiek druskos. Tačiau jei tokią košę jums valgyti labai sunku, galima ją pagardinti puse šaukštelio medaus, vaisių ar uogų. Pirmąją dienos dalį košes reikia virti ant vandens, antrą dieną galima skiesti pieną su vandeniu, o trečią dieną procesas vyksta pakaitomis – tai be pieno, tai pieniška košė.

 Avižų dietos dienos valgiaraščio pavyzdys

7.00 – pirmi pusryčiai: avižų kruopų košė be pieno, 1 obuolys ir žalioji arbata be cukraus.

10.00 – antri pusryčiai: pieniška avižinių dribsnių košė, agurkų ir svogūnų salotos, 1 stiklinė morkų sulčių.

13.00 – pietūs: avižų kruopų košė virta vandenyje, salotos iš žaliosios arba raudonosios paprikos su kopūstais, pomidorų sultys.

16.00 – pavakariai: pieniška avižinių dribsnių košė, kriaušė, arbata.

19.00 – avižų kruopų košė be pieno, troškinti brokoliai, vanduo.

22.00 – pieniška avižinių dribsnių košė, sauja braškių, arbata.

Laikantis tokio režimo lieknėti pradedama pirmosios savaitės pabaigoje. Vidutiniškai kilogramai krenta taip: po 3–5 kg per savaitę. Per visą dietos laikotarpį yra atsikratoma net 12-15 kg. Be to, pagerėja virškinimo sistemos veikla, skaistėja veido oda. Iš pradžių svoris krenta lėtai, tad apsišarvuokite kantrybe ir pasieksite rezultatus.