Dieta pagal kraujo grupę | Mitybos planas
Asmeninis mitybos planas

Dieta pagal kraujo grupę

Mityba pagal kraujo grupę
Mityba pagal kraujo grupę

 

Turbūt esate girdėję apie dietą priklausančią nuo jūsų kraujo grupės. Vieni sako, kad jos veiksmingumas abejotinas, tačiau yra tvirtinančių, kad šios dietos dėka jie atsikratė daugybės nepageidaujamų kilogramų. Taigi, kaip ji paveiks jus, galite išsiaiškinti tik patys išbandę. Tad, pasirinkite dietą savo kraujo grupei ir pirmyn!

Dieta I (0) kraujo grupės turėtojams

Tai seniausia kraujo grupė, iš kurios išsivystė kitos. Šiai grupei priklauso apie 33 proc. planetos gyventojų.

Valgiaraštis

Šios kraujo grupės asmenis galima būtų pavadinti mėsėdžiais. Jiems tinka:  visa mėsa (išskyrus kiaulieną), žuvis, jūros gėrybės, vaisiai ir daržovės, ananasai, duona – ruginė, tačiau ribotais kiekiais. Riboti derėtų: kruopas, ypač avižines, kvietines bei gaminius iš jų (kvietinę duoną). Ankštinės daržovės ir grikiai – tinkami. Derėtų vengti: kopūstų, kvietinių gaminių, kukurūzų ir jų gaminių, marinatų, kečupo, majonezo. Gėrimai: žalioji arbata, žolelių arbatos (erškėtuogių, imbiero, mėtos, anyžių, liepos). Riboti: visą alkoholį, gerti mažiau arbatos – ramunėlių, ženšenio, šalavijų, valerijono, aviečių lapų. Patartina gerti mažai kavos. Reikėtų vartoti vitaminų ir maisto papildų: B grupės vitaminų, vitamino K, kalcio, jodo, mangano, kasos fermentų.

Rekomendacijos

Pagrindinė šios kraujo grupės turėtojų problema – sulėtėjusi medžiagų apykaita. Todėl metabolizmą galima pagreitinti ir taip mesti antsvorį:  išbraukti iš mitybos kviečius ir gaminius iš jų, kukurūzus, ankštines daržoves, lęšius, nes jie blokuoja insulino gamybą ir lėtina medžiagų apykaitą. Taip pat atsisakykite visų rūšių kopūstų (išskyrus brokolius) ir avižinių gaminių – jie slopina skydliaukės hormonų gamybą ir lėtina metabolizmą. Patartina vartoti produktus, kuriuose yra jodo, – jūros dumblių, žalumynų (salotų, špinatų, brokolių), joduotos druskos, taip pat ridikėlių, ridikų, gerinančių skydliaukės hormonų išsiskyrimą.

Dieta II (A) kraujo grupės turėtojams

Šios grupės turėtojų planetoje yra apie 37,8 proc.

valgiaraštis

Dažnai II kraujo grupės turėtojams patariama laikytis vegetarizmo. Labiausiai tinka: daržovės, kruopos, ankštiniai, vaisiai (išskyrus apelsinus, mandarinus, papajas, bananus, rabarbarus, kokosus). Riboti derėtų: cukrų, pieno produktus (galima nedaug neriebaus sūrio, rauginto pieno). Geriau vartokite sojos produktus – sojos pieną, sojos sūrį – tofu. Vengti: jūros gėrybių. Gėrimai: kava, žalioji arbata. Sultys: morkų, ananasų, greipfrutų. Vengti: apelsinų sulčių, juodos arbatos, sodos gėrimų. Vitaminai ir maisto papildai: vitaminai B, C, E, kalcis, geležis, cinkas, selenas, chromas, bifido bakterijos.

Patarimai

Kadangi šio tipų atstovų virškinimas yra fiziologiškai tinkamas vegetarinei mitybai (skrandžio sultys turi mažai rūgštingumo), organizmui sunku suvirškinti mėsą, kuriai reikia aukšto rūgštingumo. Patariama vengti mėsos (nebent nedaug vištienos arba kalakutienos). Skirtingai nuo I kraujo grupės žmonių, II tipo žmonėms mėsa sulėtina metabolizmą ir skatina riebalų kaupimąsi. Vegetarizmas taip pat suteiks papildomos energijos ir saugos organizmą nuo ligų – netaisyklingai maitinantis, imuninė sistema silpsta dar labiau. Vengti derėtų aštraus maisto (paprikų, acto, kečupo, pomidorų, rūgščių vaisių ir uogų, majonezo, prieskonių), fermentuoto ir sūdyto maisto (sūdytos žuvies, silkės, agurkų, kopūstų, bulvių). Patartina valgyti svogūnus, česnakus, morkas. Riboti: pieno produktus, geriau tada rinkitės raugintus arba neriebius produktus – sūrį, varškę, kefyrą. Būtinai valgykite soją ir jos produktus, kiaušinius. Ribokite cukrų.

Dieta III (B)  kraujo grupės asmenims

Šių žmonių apytikriai Pasaulyje yra 20,6 proc. Kraujo grupė atsirado kaip maišantis ir migruojant skirtingoms rasėms.

valgiaraštis

Mityba įvairi, tačiau tinkamai subalansuota. Tinka: mėsa (išskyrus vištieną ir antieną), žuvis, pieno produktai (geriau rauginti, būtinai neriebūs), kiaušiniai, kruopos (išskyrus grikius ir kviečius), ankštinės daržovės, visos daržovės (išskyrus kukurūzus, pomidorus, moliūgus, alyvuoges), vaisiai (išskyrus kokosus, rabarbarus ir ananasus). Vengti privalu: jūros gėrybių, kiaulienos bei vištienos. Gėrimai: žalioji arbata, žolelių arbatos, sultys – spanguolių, vynuogių, vyšnių. Riboti reikėtų apelsinų sultis, alų, vyną, kavą, juodą arbatą. Vitaminai ir maisto papildai: magnis, lecitinas.

Rekomendacijos

Svorį labiausiai III kraujo grupės savininkams augina kukurūzai, grikių košė, žemės riešutai ir sezamo sėklos. Jie letina medžiagų apykaitą. Tuomet atsiranda nuovargis, skysčių susilaikymas ir antsvoris. Šio tipo, kaip ir I kraujo grupės, žmonės neigiamai reaguoja į kviečius – sulėtėja medžiagų apykaita. Kai maistas netinkamai virškinamas, jis tampa riebalais.

Dieta IV (AB) kraujo grupės asmenims

Šio tipo atstovų Žemėje – vos 7-8 proc.

Dietos rekomendacijos

Labai kruopščiai subalansuota mišri dieta. Tinka: mėsa (aviena, triušiena, kalakutiena), žuvis, pieno produktai (rauginto pieno), tofu, kruopos (išskyrus grikius ir kukurūzus), daržovės (išskyrus paprikas, juodąsias alyvuoges, kukurūzus), vaisiai (išskyrus aštrius ir rūgščius). Tinkami gėrimai: kava, žalioji arbata, žolelių arbata – ramunėlių, ženšenio, imbiero, erškėtuogių, ežiuolės. Atsisakyti: raudonos mėsos, kumpio ir šoninės, saulėgrąžų, grikių, paprikų, kviečių ir kukurūzų.. Vitaminai ir maisto papildai: vitaminas C, gudobelė, ežiuolė, cinkas, selenas.

Patarimai

Jei ima augti svoris, vadinasi, veikia II ir III grupių įtaka. Pavyzdžiui, jums sumažėjęs skrandžio sulčių rūgštingumas (II), tačiau galite valgyti mėsą (III). Jei nesumažinsite jos, ji nebus suvirškinama ir kaupsis riebalų pavidalu organizme. Svoris augs. Kad figūros linijos grakštėtų, reikėtų valgyti mažai mėsos, bet daugiau daržovių ir tofu sūrio. IV kraujo grupės žmonėms geriau vengti grikių, kukurūzų ir ankštinių daržovių.